چگونه از بروز رسانی الگوریتم‌های گوگل نجات پیدا کنیم؟
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


اکثری از مواقع برای مدیران سایتها پیش می‌آید که با افت سکو ناگهانی مواجه‌می‌شوند و انگیزه آن را نمی دانند، درین نوشته‌علمی با ما یار باشید تا نحوه‌های تقلب در seo را با هم پژوهش کنیم.

افت وبسایت شما ممکن میباشد دلایل متفاوتی داشته باشد، برای مثال اینکه ممکن میباشد گوگل به تارنما از لحاظ تقلب مشکوک گردیده باشد و شم نماید در اکنون ایفا شغل هایی برای به دور زدن قانون ها و استخراج درجه بصورت غیر حقیقی و واقعی می‌باشید، همینطور ممکن میباشد رقبا فعالیت بهتری اعمال داده باشند یا این که الگوریتم های گوگل عوض شده باشد. به‌دنبال رسیدگی میکنیم که گوگل چطور و چه مواردی شم می‌نماید سایتی در حالا تقلب در seo میباشد و چطور از آن پرهیز کنیم؟

دوره آموزش سئو

آموزش سئو

دوره آموزش سئو حرفه ای

دوره آموزش سئو پیشرفته

گوگل چه گونه تقلب در بهینه سازی را تشخیص می دهد

گوگل چه گونه متوجه تقلب تارنما ها در seo می گردد؟
1- تشخیص تقلب در الگویی سوا الگوریتم‌های گوگل
بعضا مدیران تارنما‌ها از این که ناگهان جايگاه یک‌سری کلمه و واژه کلیدی آن‌ها با افت جايگاه ای شدید مواجه گردیده اند، گلایه می‌نمایند. با پژوهش ظریف متوجه شدیم که وبسایت آن‌ها در یک سری کلمه و واژه کلیدی با افت درجه ای شدید (بیشتراز 10 سکو برای هر کلمه و واژه کلیدی ) روبرو گردیده است. با پژوهش طرز ساخت‌و‌ساز مقاله بوسیله این مشتریان و روش بروز رسانی وب سایت بدین فیض رسیدیم که‌این افت سکو در تاثیر الگوریتم های گوگل نبوده میباشد. این ایراد وقتی پیش می‌آید که محتوایی که برای تارنما ساخت نموده اید یک اسکن بی نقص وجود ندارد. بلکه یک شبه اسکن میباشد.

شبه اسکن چیست؟
شبه اسکن نوشته‌ی‌علمی‌ای میباشد که ظاهرا اورجینال بوده و تماما مخصوص ساخته شده است. ولی درواقع نوشته‌ی علمی یک نسخه برداری از یک نوشته‌ی‌علمی دیگر میباشد که صرفا کلمه و واژه‌های آن بازنویسی گردیده اند تا بعنوان نسخه برداری شناسایی نشود. وبسایت‌های تولیدکننده محتوای مخصوص بفرد میتوانند به گوگل برای نسخه برداری شدن محتوایشان بوسیله دیگر وب سایت ها گلایه نمایند. معمولا این شکایات بوسیله یک دارای تخصص بصورت دستی نظارت می‌شود. بنابراین وب سایت‌های دارنده مطالب شبه نسخه برداری به در گیر جریمه می گردند. براین اساس خوب میباشد از نسخه برداری کردن سوای بیان منبع مطالب سایرافراد اجتناب فرمایید.
همینطور گوگل با به کار گیری از هوش تصنعی متوجه تشابه محتواهای گوناگون میگردد و تغییر‌و تحول افعال و برخی از کلمه ها در جملا‌ت کمکی به گول زدن گوگل نمی‌نماید، این مورد نهایتا سبب ساز شود که از امتیاز چگونگی محتوای شما کاسته خواهد شد.

چه‌گونه از جریمه شدن به وسیله گوگل به جهت اسکن بودن محتوا پرهیز کنیم؟
اما شایسته ترین رویکرد اسکن نکردن میباشد. ولی حقیقت این میباشد که با وجود وسعت بالای مطالب منتشر گردیده در اینترنت عملا مجموع مطالب منتشر گردیده در اینترنت در قسمت هایی از خویش یک شبه نسخه برداری از نوشته‌علمی دیگر میباشند و کارشناسان گوگل هم این را بهتر می دانند. در واقع در صورتیکه بخواهید یک مقاله جامع تهیه و تنظیم نمائید، شاید مورد نیاز باشد که بخشی از محتوای شما مشمول مطالب دیگری باشد که پیش از این در اینترنت منتشر گردیده‌اند.

غرض از گردآوری مطالب وب سایت‌های دیگر، ساخت یک محتوای باارزش و جامع میباشد. براین اساس طبیعی میباشد که بخشی از محتوا دربرگیرنده محتوایی باشد که از وب سایت های دیگر گردآوری گردیده‌است. توجه فرمایید که غرض از این عمل سرقت ادبی وجود ندارد، بلکه ارائه محتوای جامع به مخاطب میباشد. به این ترتیب عالی میباشد برای نصیب‌هایی از محتوا که از تارنما‌های دیگر نسخه برداری کرده‌اید منبع را به صورت بی واسطه بیان نمایید. همینطور در حالتی که که محتوا را دستکاری می کنید، نهایتا از منابع مهم نوشته ی علمی قدردانی نمایید و لینک و پیوند منبع را ارائه دهید.

در‌حالتی که که چندین مقاله متفاوت را استیناف و ترکیب میکنید، خوب میباشد به آن یکسری مقاله مخصوص بیافزاییم و لحاظ و تجارب فردی خویش را به نوشته ی علمی جانور اضافه کنیم. شاید نام پژوهش ها کتابخانه ای را شنیده باشید. درین نحوه شما مطالب چنیدن کتاب را بازرسی و با گویش خویش در نوشته ی علمی ای می‌نویسید و در نقطه پایان هم حیث خویش را به آن اضافه میکنید. به کارگیری از این نحوه برای ساخت‌و‌ساز مقاله‌ها دانشگاهی مجاز میباشد و به طبع برای مقاله‌ها در وب سایت نیز می‌اقتدار از آن بهره مند شد.

شایسته ترین نحوه برای حل ایراد مطالب شبه نسخه برداری
بجای به کارگیری از یک وبسایت از تعدادی وب سایت گوناگون و دارای اعتبار مطالب خویش را دستیابی نمائید. آحاد مطالب را خوانده و با گویش خودتان (بر طبق لحن برندی که دارید و استفاده کننده وب سایت خودتان) آن را تایپ نمائید. متن تایپ گردیده را برای ارتقا خوانایی به وسیله کاربر بازنویسی نمائید. در انتها به آن ایده ها و تجارب فردی خویش را بیافزایید.

برتری رقبا و جایگزین شدن آنان برای مطالبی که ما آن ها را نوشته‌ایم!
گوگل تارنما‌ها را براساس اعتبار وبسایت و اصالت محتوا سکو‌بندی می‌نماید. ممکن میباشد شما محتوای مفیدی را نوشته باشید، حریف شما که اعتبار بالاتری نسبت به تارنما شما دارااست، محتوای شما‌را اسکن نماید و جایگزین وب سایت شما در نتیجه ها گوگل گردد. هنگامی که گوگل دو محتوای یکسان در دو وب سایت متفاوت شناسایی نماید، یکی‌از آن‌ها‌را به استفاده کننده اکران میدهد تا تجارب کاربری قابل قبولی برای یوزرها ساخت و ساز نماید. در اینگونه حالتی، گوگل سایتی را برای اکران گزینش می‌نماید که اعتبار بالاتری دارااست.

حریف رفیعتر را چه طور چک کنیم
برای بررسی رقبای بلندتر خویش روند تحت را اعمال دهید:

از وبسایت هایی تحلیلگر برای تحقیق موقعیت وبسایت رقبا به کار گیری نمایید، این وبسایت ها به شما امداد میکنند تا بک لینک و پیوند های رقبای خویش را پژوهش فرمائید.
تحقیق شبکه های شبکه‌های‌عمومی رقبا.
پژوهش لغات کلیدی که رقبای شما از آن‌ها ترافیک اخذ می‌نمایند.
نکته: هنگامی می گوییم رسیدگی شبکه‌های کانال‌های اجتماعی رقبا خواسته نظارت تعداد کاربر، طریق مقاله گذاری، سیاست هنگامی درج مقاله، ساختار مطالب درج شده درین کانال‌ها و روش تعامل با یوزرها میباشد.

بعداز رسیدگی موقعیت رقبا، نقاط ضعف و توان خودمان را با رقبا نظارت کنیم و همت کنیم که نقاط ضعف را پوشش دهیم و از نقاط قوت رقبا سر مشق بگیریم. در شرایطی‌که که رقبای شما با وجود یادآوری دادن، به اسکن کردن محتوای شما ادامه می دهند، عالی میباشد از روش ضابطه DMCA گوگل، از آن ها گلایه نمائید.

وجود نقص‌ در صفحاتی از وب سایت
گوگل بعضا از خطاها را بعنوان خلل در حیث می گیرد و وب سایت شما‌را با افت درجه یا این که حتی حذف از حاصل کاوش جریمه می‌نماید. یکی‌از بارزترین این اشتباهات وجود تعداد متعددی خطای 404 یا این که 500 در وبسایت میباشد. با دقت به اینکه این نقص‌ سبب ساز تجارب کاربری منفی میشود. به طور طبیعی تاثیر متقابل سکو گوگل و عدم رضایت مخاطبان سبب ساز شدت افت جايگاه در شکل وجود اینگونه مشکلی شود. به این ترتیب بایستی خطاهای داخلی وب سایت را رصد کنیم و آن‌ها را برطرف نماییم. یکی‌از ابزارهای عالی برای تحقیق اشتباهات داخلی تارنما ابزار جت بهینه سازی میباشد.

چه طور خطاها وب سایت خویش را کشف و رفع کنیم
با تصویب وبسایت در گوگل سرچ کنسول می توانید به پژوهش اشتباهات فراوانی برای مثال ایراد خطای 404 می‌پردازد. بعداز کشف لینکی که موجب خطای 404 می گردد آن را میتوانید اصلاح فرمایید.

حذف پیوند های غیرطبیعی و عدم ساخت‌و‌ساز آنان
فرض نمایید سایتی برای ارتقا سکو خویش. برای یک ماه 9000 پیوند خریداری می‌نماید. بعداز نقطه پايان ماه این تارنما ناگهان 9000 پیوند ورودی خویش را از دست میدهد. این دستور مصداق تقلب در seo میباشد. در واقع فرایند پرورش یا این که افت غیرطبیعی بک پیوند‌ها این نشانه را به گوگل میدهد که یک وب سایت اینترنتی در هم اکنون تقلب کردن و گول زدن الگوریتم‌های گوگل میباشد.

چه‌گونه از افت جايگاه به جهت کاهش پیوند اجتناب کنیم؟
بک لینک و پیوند نخرید.
در حالتی که به سایتی برای تبلیغ پول پرداخت میکنید. تفاهم نامه بلند برهه زمانی امضاء نمائید و از آن وب سایت بخواهید که لینک و پیوند‌های تبلیغات شما‌را به طور nofollow تعریف و تمجید نمایند.
در کامنت تارنما های نامرتبط پیوند ساخت و ساز نکنید. چون صاحبان این تارنما ها ممکن میباشد ناگهان کل پیوند ها را حذف نمایند.
هنگام تولید پست مهمان در تفاهم نامه خویش عدم حذف پیوند برای مقطع زمان بر را قید نمائید.
به چه شکل از بروز رسانی الگوریتم‌های گوگل نجات پیدا کنیم؟
شایسته ترین طریق این میباشد که روش پندار برنامه نویس ها گوگل برای بروز رسانی الگوریتم ها را بدانیم. ما می دانیم که مقصود گوگل این میباشد که تارنما‌هایی که برای استفاده کننده حقیقی وواقعی جالب می باشند را در مرتبه‌های فراتر محافظت نماید و به سایر وب سایت ها سکو‌های ضعیف تری بدهد. به این ترتیب برای اجتناب از تقلبی تشخیص دادن کار های seo در بروزرسانی‌های الگوریتم های گوگل کافیست که محتوای کیفیت عالی و دیدنی بنویسیم. بعد از آن آنرا در کانال‌های مجازی تبلیغ کنیم تا تعامل بیشتری با یوزرها تولید کنیم.
با یاری CTA (دکمه و پیوند با تیتر جالب برای ترغیب مخاطب به ایفا کاری) از یوزرها بخواهیم مطالب ما‌را در شبکه‌های‌مردمی بازنشر نمایند یا این که نظرها خویش در ارتباط مطالب را با ما به اشتراک بگذارند. اساسی وجود ندارد که الگوریتم‌های گوگل چقدر بغرنج می شوند. در حالتی که تارنما محتوای کیفیت خوب و دیدنی داشته باشد. مخاطبان با وبسایت رابطه دائمی ساخت‌و‌ساز می‌نمایند. که به طور طبیعی منجر میشود که مرتبه تارنما روز آپ تو دیت عالی گردد.

بیشتر بخوانید : چه‌گونه بک لینک و پیوند بگیریم؟

تقلب در seo و اثر آن در گوگل

گوگل چه طور تقلب در بهینه سازی را تشخیص میدهد؟
در ابتدا به طرز هایی برای تشخیص تقلبی بودن بهینه سازی وبسایت اشاره کردیم. غیر از طریق های بالا نحوه های دیگری هم وجود دارا‌هستند که بطور منظم وب سایت شما‌را برای عدم تقلب آنالیز می‌نمایند.

1- تشخیص تقلب بوسیله الگوریتم گوگل پاندا
این الگوریتم به محتوا حساس میباشد. محتوای بی چگونگی، محتوای بسیار خرد و بی قیمت، محتوای نسخه برداری، محتوای مختلف برای موتور کاوش و استفاده کننده، از مواقعی میباشد که‌این الگوریتم گزینه تحقیق قرار می‌دهد. الگوریتم گوگل پاندا چه گونه تقلب در بهینه سازی را تشخیص میدهد. براین اساس چگونگی محتوای شما نقش اصلی در بدست آوردن امتیاز مطلوب در گوگل داراست و استعمال از محتوای اسکن گردیده و بی چگونگی تاثیر منفی برای مرتبه بندی وب سایت شما خواهد داشت. همینطور تکرار بیش تر از حد لغت ها کلیدی و تقلب‌هایی در خصوص با کلمه ها کلیدی به وسیله این الگوریتم جریمه می شود.

الگوریتم گوگل پاندا برای تشخیص تقلب مورد ها پایین را رسیدگی می نماید:

تعداد غیرطبیعی واژه کلیدی در نشانی کاغذ
تکرار بی آیتم و غیرطبیعی لغت ها کلیدی در تیتر کاغذ
تعداد لغات کلیدی در متای توضیحات
تعداد عبارات کلیدی و جای آن در تیترهای نوشته ی علمی
تعداد عبارات کلیدی در تگ های em و strong
تعداد عبارات کلیدی در باطن متن
2- تشخیص تقلب بوسیله الگوریتم گوگل پنگوئن
الگوریتم پنگوئن وظیفه داراست که پیوند های غیرطبیعی را تشخیص دهد و در شرایطی‌که که از پیوند های غیرطبیعی به کارگیری می‌کنید، وب سایت شمارا جریمه نماید. خریداری بک پیوند و تولید لینک و پیوند های غیرطبیعی به وسیله شما، سبب ساز می‌گردد که بوسیله الگوریتم پنگوئن جریمه گردید. برای استخراج داده ها بیشتر در خصوص این الگوریتم نوشته‌ی‌علمی : الگوریتم پنگوئن گوگل چیست را پژوهش فرمائید.

3- تشخیص تقلب در seo به وسیله الگوریتم page layout
الگوریتم pagelayout به تحقیق موادسازنده صفحه های وب سایت شما میپردازد و در حالتی‌که که بنرهای تبلیغاتی زیاد در شیت داشته باشید، یا این که بخواهید از روش ترغیب استفاده کننده به کلیک کردن به صفحه های نامربوط ورودی وب سایت خویش را به سمت تبلیغات و کلیک استفاده کننده بر روی بنرهای تبلیغاتی هدایت فرمائید، این الگوریتم شمارا جریمه خواهد کرد.





:: برچسب‌ها: آموزش سئو , دوره آموزش سئو, دوره آموزش سئو حرفه ای , دوره آموزش سئو پیشرفته ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: